skip to Main Content

PR – Az újságíró ellenség vagy barát?

Mikor adjunk ki közleményt és mi legyen benne? Mikor és hol nyilatkozzunk? Milyen témákban nyilatkozzuk? Mikor és hol és milyen témában tartsunk sajtótájékoztatót? Hogyan készüljünk fel egy interjúra? Hogyan szervezzünk olyan sajtó utat, amire szívesen megy el az újságíró és meg is írja, amit szeretnénk? Hogyan tartsuk a kapcsolatot a sajtóval? Hogyan tegyük a sajtó számára izgalmassá a nem igazán szexi termékünket, szolgáltatásunkat? Mikor és hol adjon interjút a cég elő első számú vezetője? Mikor legyen proaktív és mikor reaktív a kommunikációnk?

Segítünk a kérdések megválaszolásában, szívesen készítünk a vállalat vagy annak vezetője számára  átfogó PR tervet vagy Q&A-t egy adott megjelenéshez.

Vállalati kommunikáció – Kell nekünk egy átfogó kommunikációs terv?

Hogyan időzítsük és koordináljuk a belső és a külső kommunikációt? Milyen eszközökkel és milyen platformokon erősítsük a brandünket? Melyik rendezvényen vegyünk részt és melyiket támogassuk? Hogyan szabjuk stakeholderekre a kommunikációt? Hogyan erősítsük munkavállalóink lojalitását? Mikor és milyen formában osszuk meg a kollégákkal a vállalatunkat vagy/és az iparágunkat érintő kihívásokat, problémákat? Hogyan csinálják a többiek?

Segítünk egy-egy kérdés megválaszolásában, de szívesen készítünk komplett, rövid-, közép- és hosszútávú kommunikációs stratégiát is.

Rendezvények – Az újságírók és én magam is unom már a sajtótájékoztatóinkat, hol és hogyan tartsam a következőt?

Hol és hogyan szervezzem meg a cég karácsonyi partyját, családi napját úgy, hogy mindenki emlékezzen rá és erősítse a kollégák elkötelezettségét? Hol találok olyan különleges, nem elcsépelt helyszínt, ahova elvihetem a cég felső vezetőit egy kétnapos tréningre vagy egy elegáns vacsorára, ahol bizalmasan tudunk beszélgetni? Hogyan szervezzek meg úgy egy sajtóutat, hogy arra szívesen elmenjen az újságíró és meg is írja a rólunk szóló cikket? És sajtótájékoztatót vagy ügyfélpartyt? Érdemes-e saját konferenciát szervezni, hogy biztosan elmondhassam a cég fő üzeneteit?

A vállalat brandjét erősítheti vagy gyengítheti egy-egy rendezvény. Ezért nem mindegy, hogy ezek milyen minőségűek. Mi segítünk vállalata külső és belső rendezvényeinek magas színvonalú megszervezésében és lebonyolításában.

Tréningek – Hogyan válaszoljam meg az újságíró kényes kérdéseit?

A kamerába nézzek vagy a riporterre, amikor interjút készítenek velem? Mit vegyek fel egy fotózásra vagy egy interjúra a tévében? Hogyan sminkeljek ki egy tévéinterjúra? Mi a különbség az élőműsor és a felvétel között? Hogyan készüljek fel egy interjúra? Mit válaszoljak a riporternek, ha valójában nem szeretném konkrétan megválaszolni a kérdést?

Tréningjeink személyre és az adott feladatra szabottak. Ez lehet egy egyórás interjúra felkészítő beszélgetés, egy félnapos vagy kétnapos kis csoportos tréning is például külső helyszínen relaxációval összekötve.

Issue management – Bajban a cég! Hogyan legyünk úrrá a krízishelyzeten?

Mit csináljak, ha előre nem látható, váratlan esemény, például baleset történik a cégnél? Hogyan kezeljek komplexen egy tulajdonosváltást? Hogyan reagáljak, ha rosszhírbe hozzák a vállalat vezetőjét? Hogyan készítsem fel a külföldi befektetőket a magyarországi viszonyokra? Milyen belső kommunikációs stratégiát folytassak, ha a befektetők kivonulni készülnek az országból?

Cégfelvásárlás, eladás, kivonulás, baleset, hirtelen jogi környezet változás. Mindezek ma már alig nevezhetőek krízishelyzetnek, hisz a mindennapok részei, mégis a vállalat általános, nyugalmi működésétől eltérnek. Partnereink közreműködésével az „ügy” komplex és magas színvonalú  kezelésére egy csapatot tudunk felállítani, amely jogi, HR, stratégiai, pénzügyi, szakemberekből áll. Ha vállalaton belül rendelkezésre áll a csapat az „ügy” kezelésére, akkor „külső szem”-ként tudjuk támogatni a gyors és hatékony megoldást.

Tartalom management – Ugyanazt a videot tegyük fel az FB –re, mint a weboldalra?

Hogyan és milyen témában állítsunk elő saját tartalmat? Legyen vicces vagy komoly a video?  Hogyan egészítheti ki egy video a hagyományos média kampányt? Érdemes-e a céges rendezvényeket, eseményeket megörökíteni? Ha igen, akkor feltegyük-e az ott készűlt videot az  FB-re vagy a Youtube-ra vagy csak a kollégák között osszuk meg? Hogyan használjuk szponzorációinkat saját tartalom előállítására? Készítsünk a gyárról referenciafilmet?

Tény, hogy a video tartalmak látogatottsága, megosztása jóval magasabb, mint a hagyományos tartalmaké, ezért a vállalati belső, külső kommunikáció egyre fontosabb eszközévé válik. A vállalat pozitív megítélését erősítheti. Mi elkészítjük a koncepciót, a kreatívot, legyártjuk a tartalmat és javaslatot teszünk annak hatékony elhelyezésére is.

White-paper communication – Mit is jelent egyáltalán?

1922-ben a brit kormány készített egy dokumentumot Churchill White Paper címmel, amely a legendás miniszterelnök közel-keleti politikájának támogatására szolgált. Egy korábban nem alkalmazott, hatékony konzultációt tett lehetővé a politika és az érintettek között.

Jóval később az Európai Bizottság White Paper-jei, azaz a Fehér Könyvek uniós intézkedésekre tesznek javaslatot valamely konkrét területen. Ha az Európai Unió Tanácsa kedvező véleményt alakít ki a fehér könyvről, az érintett területen európai uniós cselekvési program indulhat.

A White Paper, mint marketingkommunikációs eszköz – mi ezt kínáljuk ügyfeleinknek – egy bizalmas, lényegre törő, néhány oldalas dokumentum, amely döntéshozók számára foglalja össze az adott ügy, probléma legfontosabb részleteit és javaslatot tesz annak megoldására.

Back To Top